Wpisy w kategorii: Wizerunek & Marka

 

Publikacje dotyczące stosowania (lub nie) poprawności językowej w materiałach pisanych i nagrywanych. Omawiają one wpływ prawidłowej polszczyzny na nasz wizerunek w sieci. Zadbana marka własna (marka osobista) i marka firmy to elementy, które możesz wzmocnić dzięki artykułom od StopBykom.

 

Wizerunek. Marka. Wypowiedzi publiczne. Czyli jak mówić i pisać poprawnie.

 

Wizerunek w sieci ⋆ Marka osobista ⋆ Brand firmy ⋆ Treści biznesowe ⋆ Treści w biznesie

numer telefonu - jak prawidłowo zapisać

Jak prawidłowo zapisać numer telefonu?

Jak zapisujesz numer telefonu w komórce? Jaki ma on format na Twojej wizytówce? A jak go prezentujesz w stopce maila czy na swojej stronie? Ostatnio szukałam w Internecie namiarów do pewnych instytucji. Zaskoczyło mnie, ile firm (i osób!) nadal używa dwóch zupełnie już niepotrzebnych elementów w numerach telefonów. Niepotrzebnych i wręcz mylących. Chodzi o zero […]

Jak prawidłowo zapisać numer telefonu? Read More »

francuskie u, menu, deja vu, jury

Francuskie u. Menu, jury, déjà vu, rien ne va plus…

Jak ładnie i prawidłowo wymawiać francuskie u? Czy chcesz, by słowa menu, jury czy déjà vu brzmiały w Twoich ustach jak meni, żiri czy deżawi? Jeśli nie, to spróbuj skorzystać z podpowiedzi na grafice. Zobaczysz, że będzie elegancko! Czyli zasadniczo usta układasz w u. A wymawiasz i. Działa? PS. Ten patent podpowiedziała mi lata temu

Francuskie u. Menu, jury, déjà vu, rien ne va plus… Read More »

Jak Cię widzą tak Cię piszą, #StopBykom, Tak Cię widzą jak się piszesz

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Tak Cię widzą, jak (się) piszesz!

Parafrazując przysłowie „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”, z poziomu #StopBykom można przestrzec: Tak Cię widzą, jak (się) piszesz! Względnie mówisz. Dlaczego? A czy podpisujesz się z błędem? Albo czy nazwę swojej firmy zapisujesz z błędem? No nie! Ale, gdy ktoś zwraca się do Ciebie nie Twoim imieniem, to od razu to zauważasz, prawda? Załóż

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Tak Cię widzą, jak (się) piszesz! Read More »

4 marca: dzień gramatyki, 5 marca: dzień doceniania pracownika

Dzień Gramatyki, Święto Doceniania Pracownika.

Dziś Dzień Gramatyki. Okazję tę podsunęła mi znajoma, myślę więc: nie mam wyjścia, post od #StopBykom musi być. Tylko jak to połączyć z jutrzejszym nietypowym świętem? A co jest jutro? Święto Doceniania Pracownika! Zupełnie przypadkiem w sklepie zauważam grę. Rozsypanka zdaniowa. Napis głosi: „Codziennie układamy zdania – to składnik naszych wypowiedzi zapewniający nam możliwość porozumiewania

Dzień Gramatyki, Święto Doceniania Pracownika. Read More »

copywriting, treści, wizerunek

Copywriting, treści, wizerunek.

„Do Ciebie aż strach pisać!”. Ostatnio bardzo często słyszę ten tekst. Postanowiłam więc, na kanwie własnych doświadczeń, pokazać, że ani nie jestem nieomylna, ani nie gryzę. Jak każdy, ja też popełniam błędy (w tym językowe). Uważam jednak, że dbanie o jakość publicznie udostępnianych treści jest elementem dbania o swój wizerunek, dlatego każdorazowo sprawdzam je przed

Copywriting, treści, wizerunek. Read More »

Zawołaj mnie, gdy Żyła będzie gadać, czyli jak dbać o wizerunek i co ma do tego Piotr Żyła.

Jak dbać o wizerunek i co ma do tego Piotr Żyła?

Zawołaj mnie, gdy Żyła będzie gadać, czyli jak wzmocnić swój wizerunek i czy ma się jakoś do tego Piotr Żyła „Wyciągli nas z łóżka, śnieg poprószywał, masy powietrza się wertały. Myślę – a wezne i se siedne na belce. No to weszłem, kucłem, wyskładałem się, wyprostowałem nogi i jakoś poleciało, ale Złoty Orzeł i tak

Jak dbać o wizerunek i co ma do tego Piotr Żyła? Read More »

content is king, social media, copywriting, wizerunek, marka własna, branding, event marketing, StopBykom, jak nie tworzyć materiałów, jakich materiałów nie publikować

Content is king. Jak pisać dobre treści.

Bill Gates Słynne content is king ma już 24 lata. To tytuł artykułu napisanego w 1996 roku przez Billa Gatesa i opublikowanego na stronie Microsoft. Dziś już go tam nie można odszukać, ale bez problemu można znaleźć jego kopie („przedruki” 😉) w Internecie. Zaś Bill od 2010 roku publikuje już na swoim blogu. Content is

Content is king. Jak pisać dobre treści. Read More »

#StopBykom, 21, dwadzieścia jeden

21, 51, 101… Odmiana z 1 na końcu.

Jadę z jednym dzieckiem. Idę z dwojgiem dzieci. Rozmawiam z 21… Zastanawiasz się jak to odmienić? Proponuję powrót do szkoły 🙂 Przeczytaj na głos: Koszykarze wygrali 21 punktami, spotkał się z 21 rodzeństwa, pracuję w zespole z 31 osobami, rozdała test 41 dzieciom. Jak masz to prawidłowo powiedzieć? Po prostu nie odmieniając jedynki na końcu!

21, 51, 101… Odmiana z 1 na końcu. Read More »

alumna, alumni, alumnus, alumnae, alumn

Alumna?! Serio? A kto to?

Po tym, gdy kiedyś w swoim profilu LinkedIn użyłam słowa alumna, dostałam o nie kilka pytań. Uznałam więc, że warto napisać o tym więcej. Akcja #StopByk🛑m, bowiem, nie odnosi się przecież tylko do języka polskiego, ale generalnie do stosowania zasad prawidłowych wypowiedzi. Alumnus Alumnus to po łacinie „student”, „uczeń”, a nawet „przybrany syn”. Słowo jest

Alumna?! Serio? A kto to? Read More »

treści #StopBykom. Stop błędom językowym w internecie.

Treści w internecie a #StopBykom.

Kilka tygodni temu brałam udział w szkoleniu online, w czasie którego prowadzący opowiedział o przemówieniu (także online) prezesa jednej z firm ubezpieczeniowych skierowanym do pracowników i klientów w związku z pandemią. Przemówienie rzeczowe, motywujące i zapewniające o bezpieczeństwie organizacji. Ale co mój wykładowca z niego najbardziej zapamiętał? Brudne tło. Plamy na ścianie za prezesem, które rozpraszały, irytowały

Treści w internecie a #StopBykom. Read More »