Wpisy w kategorii: Byki w necie

 

Byki w necie, czyli posty, w których znajdziesz m.in. przykłady błędów znalezionych w sieci. A także komentarze i wskazówki jak ich unikać. I dlaczego warto. A wręcz należy i trzeba!

Jak Cię widzą tak Cię piszą, #StopBykom, Tak Cię widzą jak się piszesz

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Tak Cię widzą, jak (się) piszesz!

Parafrazując przysłowie „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”, z poziomu #StopBykom można przestrzec: Tak Cię widzą, jak (się) piszesz! Względnie mówisz. Dlaczego? A czy podpisujesz się z błędem? Albo czy nazwę swojej firmy zapisujesz z błędem? No nie! Ale, gdy ktoś zwraca się do Ciebie nie Twoim imieniem, to od razu to zauważasz, prawda? Załóż […]

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Tak Cię widzą, jak (się) piszesz! Read More »

100 najczęściej popełnianych błędów w Internecie, #StopBykom, #BykiWnecie

100 najczęściej popełnianych błędów w Internecie.

Jakiś czas temu Nadwyraz.com, we współpracy z Polszczyzna.pl, opublikował Raport 100 najczęściej popełnianych błędów w (polskim) Internecie w 2020 roku. Z badania wynika, że co 6 sekund pojawia się w nim błąd językowy! I że dziennie internauci popełniają średnio ponad 14 tysięcy błędów… Czyli co? #StopBykom, to walka nie z bykami, a z wiatrakami?! Niekonieczne

100 najczęściej popełnianych błędów w Internecie. Read More »

4 marca: dzień gramatyki, 5 marca: dzień doceniania pracownika

Dzień Gramatyki, Święto Doceniania Pracownika.

Dziś Dzień Gramatyki. Okazję tę podsunęła mi znajoma, myślę więc: nie mam wyjścia, post od #StopBykom musi być. Tylko jak to połączyć z jutrzejszym nietypowym świętem? A co jest jutro? Święto Doceniania Pracownika! Zupełnie przypadkiem w sklepie zauważam grę. Rozsypanka zdaniowa. Napis głosi: „Codziennie układamy zdania – to składnik naszych wypowiedzi zapewniający nam możliwość porozumiewania

Dzień Gramatyki, Święto Doceniania Pracownika. Read More »

copywriting, treści, wizerunek

Copywriting, treści, wizerunek.

„Do Ciebie aż strach pisać!”. Ostatnio bardzo często słyszę ten tekst. Postanowiłam więc, na kanwie własnych doświadczeń, pokazać, że ani nie jestem nieomylna, ani nie gryzę. Jak każdy, ja też popełniam błędy (w tym językowe). Uważam jednak, że dbanie o jakość publicznie udostępnianych treści jest elementem dbania o swój wizerunek, dlatego każdorazowo sprawdzam je przed

Copywriting, treści, wizerunek. Read More »

content is king, social media, copywriting, wizerunek, marka własna, branding, event marketing, StopBykom, jak nie tworzyć materiałów, jakich materiałów nie publikować

Content is king. Jak pisać dobre treści.

Bill Gates Słynne content is king ma już 24 lata. To tytuł artykułu napisanego w 1996 roku przez Billa Gatesa i opublikowanego na stronie Microsoft. Dziś już go tam nie można odszukać, ale bez problemu można znaleźć jego kopie („przedruki” 😉) w Internecie. Zaś Bill od 2010 roku publikuje już na swoim blogu. Content is

Content is king. Jak pisać dobre treści. Read More »

Ogłoszenia o pracy a wizerunek firmy

Ogłoszenia o pracy a wizerunek firmy.

Czytam sporo o tym, że kandydaci robią błędy w CV, listach motywacyjnych albo korespondencji z rekruterem. A jak to jest w drugą stronę? Czy ogłoszenia o pracy są od nich – byków – wolne? Ano nie! Zajrzałam do pierwszego polskojęzycznego, które mi się swego czasu wyświetliło w serwisie LinkedIn – efekt na grafice. Dołączam też

Ogłoszenia o pracy a wizerunek firmy. Read More »

Jak nie pisać treści ogłoszeń i reklam

Jak pisać wartościowe treści.

Któregoś dnia na #LinkedIn pojawił mi się wpis z załączonego obrazka. Sześć zdań reklamujących cykl materiałów o tym, jak tworzyć wartościowe treści. W tych sześciu zdaniach poprawiłabym aż siedem rzeczy. Być może niektóre moje poprawki uznacie za czepialstwo. Uważam jednak, że jeśli autor namawia do skorzystania z jego wiedzy i inspiracji na temat WARTOŚCIOWYCH TREŚCI, to powinien

Jak pisać wartościowe treści. Read More »

Dedykować - co oznacza i jak stosować

Dedykować. Jak stosować?

Post chcę dedykować wszystkim wymyślającym dedykowane promocje, dedykowane strefy, dedykowane infolinie, dedykowane kursy, dedykowane kanały dotarcia i inne dedykowane pomysły. Dedykować oznacza ofiarować i/lub poświęcić coś komuś. Dedykacja, to informacja tym, że komu coś zostało podarowane lub poświęcone. Dedykować można więc np. utwór literacki, muzyczny, publikację czy dzieło sztuki, umieszczając w nim lub na nim

Dedykować. Jak stosować? Read More »