Skuteczna komunikacja werbalna w biznesie. Warsztaty dla firm. Szkolenia dla pracowników.

Warsztaty dla firm: skuteczna komunikacja werbalna w biznesie.

Chwalimy się, bo jest czym: #StopBykom zostało zaproszone do współpracy przez Bank Głosów! Jest to firma, dla której głos i dźwięk są od lat fascynującym obszarem działalności. My, z kolei, promujemy budowanie wizerunku i marki własnej poprzez m.in. poprawność językową wypowiedzi publicznych. Działania te łączą się więc w jednej wspólnej wizji: aby przekaz, który każdy z nas wypuszcza w świat, był solidny zarówno pod względem wysokiej jakości treści, jak i wykonania. Wykonaniem, w przypadku przekazu mówionego, jest m.in. to, jak dobrze operujemy głosem. Aby wspomóc tę umiejętność, stworzyliśmy projekt szkoleniowy dla firm: SIŁA GŁOSU! Skuteczna komunikacja werbalna w biznesie.

Warsztaty są przeznaczone dla osób, które wypowiadają się mniej lub bardziej publicznie do klientów, pracowników, partnerów biznesowych:

  • Prezesi, dyrektorzy, kadra zarządzająca,
  • Szefowie PR, rzecznicy,
  • Trenerzy, coach’owie, szkoleniowcy,
  • Handlowcy, sprzedawcy, przedstawiciele,
  • Agenci, Key Account Managerowie,
  • Obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego,
  • Prezenterzy, wykładowcy, mówcy,
  • Twórcy podcastów i video (autorzy dźwięku),
  • Wszyscy, którzy w swojej pracy mówią do innych!

Dlaczego skuteczna komunikacja werbalna jest ważna?

W czasach pandemii przenieśliśmy wiele aktywności zawodowych online. Spotkania z klientami, konferencje, szkolenia, webinaria, zebrania wewnętrzne etc. zaczęły odbywać się zdalnie. Jednak sam dostęp do narzędzi i systemów rozmów video, to nie wszystko. W przypadku pracy online z klientem, partnerem biznesowym czy innym odbiorcą, dobre ustawienia kamerki, dźwięku i tła, to też za mało. Zdalnie mamy do dyspozycji w zasadzie tylko nasz głos i górną część ciała. Trzeba więc wyjątkowych umiejętności, aby nimi samymi zastąpić wszystkie elementy komunikacji, z których korzystamy w kontakcie na żywo. Czy Twoi pracownicy je mają? A co, gdy pracują samym tylko głosem przez telefon?

  • Czy klient ich słucha?
  • Czy odbiorca rzeczywiście skupia się na tym co mają do powiedzenia?
  • A może właśnie stuka w klawiaturę robiąc inne rzeczy?
  • …albo myśli o zaplanowanym wieczornym seansie filmowym?
  • Czy przekaz dociera?
  • Czy na pewno osiągasz zamierzony cel biznesowy?
  • Jaki efekt przyniesie taka rozmowa?

Podobne pytania powinniśmy zadawać przy każdym kontakcie z odbiorcą, do którego kierujemy naszą komunikację. Ona musi być skuteczna i efektywna – jeśli nie jest, to Twoje pieniądze na nią przeznaczone są marnowane!

A co zrobić, żeby marnowane nie były? Zacząć od źródła!

Pamiętaj, że osoby, które komunikują się z klientami, prowadzą wystąpienia publiczne czy szkolenia, wygłaszają prezentacje, sprzedają, pozyskują i obsługują klientów – czy to na żywo, online czy telefonicznie – mierzą się z:

  • presją oczekiwań (często własnych),
  • tremą przed wystąpieniem,
  • stresem i zdenerwowaniem,
  • koniecznością przekazania kluczowych informacji,
  • ograniczeniem czasowym,
  • obawą przed oceną i odbiorem,
  • krytykiem wewnętrznym,
  • nową, nieznaną sytuacją,
  • poczuciem kręcenia się wciąż w tych samych schematach, być może nieefektywnych.

Jak poradzić sobie z wyzwaniami, których źródłem są wystąpienia publiczne i kontakt z klientem?

Powyższe wyzwania powodują, że choćby wspomniane osoby (pracownicy) były doskonale przeszkolone merytorycznie, to mogą nie zrealizować celu, jaki przed nimi stawiasz. Ich przekaz może bowiem zostać zaburzony poprzez:

  • jąkanie się lub drżenie głosu,
  • zapominanie o przekazaniu ważnych informacji,
  • pobieżne “przelecenie” tematu,
  • zbyt szybkie lub zbyt wolne mówienie,
  • “zawieszanie się”, zastanawianie się nad tym, co powiedzieć dalej,
  • głośne wtrącenia typu mmm, eee, yyyy,
  • nużący ton głosu etc.

Często, jako mówiący, nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale widzi, słyszy i czuje to nasz odbiorca. To zaś przekłada się na jego późniejszą reakcję na naszą propozycję, ofertę, ocenę firmy lub współpracy. Jeśli będzie negatywna, to osiągamy cel odwrotny do zamierzonego. Wyrzucamy pieniądze w błoto na finalnie nieskuteczne aktywności. Aby tego uniknąć, zainwestuj w nową umiejętność pracowników, która powinna być podstawową!

SIŁA GŁOSU!, czyli skuteczna komunikacja werbalna, pomoże im:

  • okiełznąć skutki stresu i tremy pojawiające się w czasie formalnych lub publicznych wypowiedzi,
  • nadrobić głosem brak możliwości stosowania, w kontakcie zdalnym, pozawerbalnych sposobów komunikacji,
  • wzmocnić umiejętności komunikacyjne i poprawić efektywność przekazu.

Tobie zaś pozwoli:

  • zyskać nową przewagę konkurencyjną dla Twojej Firmy,
  • stworzyć obraz organizacji wyróżniającej się na rynku,
  • zbudować jej wizerunek oraz markę własną pracowników,
  • wyzwolić ich pewność siebie i zdecydowanie,
  • ułatwić pracownikom realizację celów biznesowych,
  • osiągać większe zyski i lepsze wyniki szybciej,
  • uwspólnić i poprawić przekaz marketingowy.

Szkoliłeś pracowników z negocjacji, umiejętności sprzedażowych, prezentacji, mowy ciała, profesjonalnego kontaktu z klientem…, ale czy szkoliłeś ze skutecznego przekazu werbalnego?!

Jeśli nie, to wejdź tu: SIŁA GŁOSU! Warsztaty dla firm. Szkolenia dla pracowników. Skuteczna komunikacja werbalna w biznesie. Przekaz werbalny w wypowiedzi publicznej.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.