Pod koniec kwietnia 2020 roku, kiedy to pomysł reaktywacji Bykom-Stop został już przez nas przetrawiony i uznaliśmy, że damy radę się nim zająć, postanowiliśmy ruszyć z nim w świat, a konkretnie do naszych znajomych. Michał miał już wtedy wymyśloną nazwę, stworzył do niej trzy opcje logo, a ja umieściłam je w ankiecie na Facebooku i LinkedIn z następującym komentarzem:
Zachęcona dotychczasowym odbiorem moich postów o poprawności językowej, myślę o stworzeniu wirtualnego miejsca dla społeczności zainteresowanej tym tematem. W planach jest strona internetowa oraz grupy w social mediach. Nazwa projektu, #StopBykom, ma w założeniu nawiązywać do akcji sprzed lat, o której więcej tu: Bykom-Stop.
Nadszedł moment wyboru logo, który to wybór poddaję pod konsultacje publicznie . A konkretnie – chcę po prostu spytać, która z propozycji najbardziej do Was przemawia? Które logo najbardziej się podoba? Proszę o wpisanie numeru w komentarzu, za co z góry bardzo dziękuję!
Ankieta w mediach społecznościowych trwała kilka dni. Oprócz numerków dostawaliśmy zwrotnie także naprawdę cenne uwagi oraz słowa wsparcia i poparcia. To było budujące! Po kilku dniach udostępniliśmy wyniki oraz zaprezentowaliśmy ostateczny logotyp w taki mianowicie sposób:
W odpowiedzi na pytanie o wybór logo do akcji #StopBykom, otrzymałam ponad 60 rekomendacji!
Składam ogromne podziękowania wszystkim, którzy wyrazili swoje zdanie i podzielili się odczuciami co do pierwotnych propozycji graficznych. Wzięłam je pod uwagę i tak oto, dzięki Waszej pomocy, powstało logo #StopBykom, które można zobaczyć tu: #StopBykom.
Zapraszam Was do dalszego wspierania tej inicjatywy i jej propagowania w internecie. Dziękuję🤝!
Wyniki ankiety oraz trzy pierwotne propozycje logo są widoczne na zdjęciu ilustrującym niniejszy wpis.